Sănătatea copiilor, în prag de sărbători!

1. Alimentația corectă;

2. Activitatea fizică;

3. Rutina de somn;

4. Reguli de igiena;

5. Campania „Sănătate în mediile educaționale”.

1. Alimentația corectă
Chiar dacă legumele și fructele nu se mai găsesc din abundență în acest sezon, se recomandă să nu scădem cantitatea servită celor mici. Copiii au nevoie de o alimentatie variată, bogată în fructe și legume, dar și de un aport optim de cereale (pâine, mamaliguță sau paste). Nu trebuie să omitem alimentele bogate în proteine: lactate sau ouă. Carnea reprezintă un aliment opțional, care poate fi consumat de 2-3 ori pe săptămână (carne de curcan, pui, sau peste). Specialiștii avertizează să nu hrănim copiii sub 3 ani cu carne de porc. Aceasta crește colesterolul și suprasolicită ficatul și pancreasul. Copiii mai mari pot fi serviți cu carne slabă (mușchi), bine preparată termic. Ouăle se vor consuma bine preparate termic, nu este indicată maioneza sau alte alimente în care se folosește oul crud, din cauza pericolui de toxiinfectii alimentare.


Se recomandă evitarea zahărului deoarece acestea se transformă în grăsimi, colesterol si obezitate. În plus, zahărul scade apetitul pentru mâncare. Un copil sănătos trebuie să mănânce cât mai variat, dar fără excese.

Legumele trebuie, pe cât posibil, consumate crude. Cea mai bună metodă de preparare este cea care nu agresează termic produsul. Putem opta pentru gătitul la abur, fierbere sau la cuptor.

Dintre fructele și legumele disponibile iarna, cele mai valoroase pentru cei mici din punct de vedere nutritiv sunt: varza (indiferent dacă este proaspătă sau murată), citricele, gutuile, prunele uscate, stafidele, curmalele, morcovul, hreanul,  nucile și merele.

Nu trebuie să omitem din alimentația celor mici vitaminele liposolubile:

  • Vitamina C reprezintă una dintre cele mai importante suplimente și combate virusurile și bacteriile, prevenind apariția răcelilor și mărind rezistența la oboseală. Zilnic, se recomandă consumul a aproximativ 2 grame de vitamina C;

 

  • Vitamina A se află în ardei gras, morcovi, gălbenuș de ou, lapte integral, ficat, portocale, caise conferind sistemului imunitar rezistență la infecții;

 

  • Vitamina D asistă sistemul imunitar și se regăsește în lactate, pește, ficat, ou sau margarine;

 

  • Vitamina E are rol de antioxidant protejând membranele celulare, pielea, inima, sistemul circulator, nervos și muscular. Această vitamin se regăsește în spanac, semințe de floarea soarelui, uleiuri vegetale, alune.


CopilarieFaraBoli vă urează: Pofta bună la sănătate!

 
2. Activitatea fizică

Chiar dacă este frig afară, activitatea fizică moderată dar constantă ajută la întărirea sistemului imunitar și reducerea cu până la 35% a îmbolnăvirilor  cauzate de afecțiuni precum gripă sau răceală.

Învață-ți copilul de mic să se joace activ afară, să petreacă timp în natură, să folosească bicicleta sau rolele, ori să practice sporturi precum tenis, fotbal sau volei. Orice formă de mișcare este benefică pentru sănătatea lui.
 

3. Rutina de somn

Somnul este unul dintre cei mai importanți aliați ai sănătății copilului tau. Chiar dacă pare să nu aibă o conexiune cu sistemul imunitar, realitatea este că somnul ajută la întărirea acestuia.

Asigură-te că micuțul tău doarme suficient în funcție de vârsta lui și că are parte de un somn liniștit. Un copil de 2-3 ani are nevoie de 12-14 ore de somn, unul de 3-5 ani între 11 si 13 ore, copiii de 5-7 ani având nevoie de 10 – 12 ore de somn. Cu cât înaintează în vârstă, durata somnului scade, astfel un copil trecut de 14 ani are nevoie de 8 ore de somn odihnitor în fiecare noapte. Se recomandă ca orele de culcare să fie fixe, cel târziu în jurul orei 22.


4. Regulile de igienă

Este foarte important pentru sănătatea copilului tău să îl inveți de mic să se spele corect pe mâini, cu apă călduță și săpunind bine mâinile timp de cel puțin 15-20 de secunde, ori de câte ori este nevoie:
dis de dimineaţă, înainte de spălatul pe dinţi;

  • înainte și după fiecare masă;
  • după folosirea toaletei;
  • la venirea acasă;
  • după orele de joacă;
  • ori de câte ori se simte murdar pe mâini.


În plus, explică-i cum să spele fructele și legumele pe care le mănâncă și fapul că nu trebuie să bea sau să mănânce de la si după alți copii.

O altă regulă de igienă importantă este să se obișnuiască să-și acopere nasul și gura atunci când tușeste sau stranută. În plus nu trebuie să bage nicodată mâinile în gură, nas sau ochi. Microbii se transmit rapid prin strănut sau tuse și pătrund cu ușurintă în organism prin membranele mucoase al ochilor, nasului sau prin gură.

Spălatul pe mâini este eficient dar nu garantează că cel mic nu se va mai îmbolnăvi. Microbii se transmit la fel de usor si prin obiectele folosite in comun si aerul din incaperi. In acest caz, nu putem controla si nu putem sit exact ce obiecte sau suprafete sunt contaminate. Astfel, CopilarieFaraBoli vine în ajutorul intaririi sănătății copiilor si distrugerea microbilor de pe obiecte, suprafete si aer prin utilizarea lămpilor bactericide LBA. Acestea asigură dezinfecția aerului și suprafețelor din incaperi datorita actiunii radiatiei UV, ce poate fi folosita si in prezenta oamenilor. Aceste dispozitive  distrug virusurii și bacteriile care asigură transmiterea celor mai frecvente boli din colectivitate: răceală, gripă, conjunctivită, TBC, enterocolită, hepatită și multe altele.

 

5. Campania ”Sănătate în mediile educaționale”

In acest sens, echipa CopilărieFărăBoli a demarat campania ”Sănătate în mediile educaționale” in Romania incepand cu toamna anului 2015.

Obiectivul principal al campaniei este promovarea importanței unei igiene sănătoase si combaterea bolilor copilăriei, prin sesiuni educaționale interactive si instruiri dedicate parintilor si cadrelor didactice. Ne propunem astfel să fim alături de copiii din școlile din România, pentru a-i ajuta să dezvolte obiceiuri de igienă adecvate și pentru a combate toate bolile copilăriei, transmise în colectivele școlare.

Vă invităm să vă programați gratuit clasa la sesiunile de dezvoltare personală cu accent pe igienă personală la info@copilariefaraboli.ro sau telefonic la 0232 315 433 sau la 0723 234 030.

Mai multe detalii despre regulament puteti gasi aici!

Back